fredag 4. september 2009








Oppgave i tilpasset opplæring til torsdag 10-09-09

Beskriv team medlemmene Signe , Sverre og Hannes menneske , kunnskap , lærings og fagsyn.

Signe: en lærer med tendens i retning et konstuktivistisk læringssyn, elevsentrert og læring gjennom samarbeid. Tydelig demokratisk orientert, dialogisk klasserom.

Sverre: kollektivistisk innstilling, tilpasset opplæring, i god overensstemmelse med læreplan

Hanne: pedantisk , autoritær, kanskje et mer behavior istisk læringssyn, mer individualistisk orientert.

Oppgave 1b

BEGRENSNINGER

Reduserte stillingshjemmler, reduserte ressurser til utvikling, fagforsterkning og individuell oppfølging. Lite tid til planlegging. Økt sykefravær uten kompensasjon via vikarer.kulturell diversifisering, foretrukkne individuelle løsninger på fellesskapsproblematikk. Svak ledelse.

ÅPNINGER:

Team modell, sammenslåing av ungdomms og barnetrinnet. Flerkulturell, løs styringsstruktur. Menneskelige ressurser.

Oppg. 1c

Tom: kartlegging av interesser og forsøke å øke meningsinnholdet i hans undervisning.

Nina: forsøke å fremme hennes følelse av mestring, kanskje i en mindre gruppe?








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar